Obchodné podmienky

Tieto všeobecné obchodné podmienky ("Podmienky") upravujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúcich a Nás ako predávajúceho (obchodníka) v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom e-shopu na webových stránkach www.nakridlachvazky.sk

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu.

Ako určite viete, tak komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás.

Ak niektorá časť Podmienok odporuje tomu, čo sme si spoločne schválili v rámci procesu Vášho nákupu na Našom e-shope, bude mať táto konkrétna dohoda prednosť pred týmito Podmienkami.

1. NIEKTORÉ DEFINÍCIE

1.1 Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za tovar;

1.2 Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;

1.3 Celková cena je súčet ceny a ceny za dopravu a platbu;

1.4 DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;

1.5. E-shop je internetový obchod prevádzkovaný Nami na adrese www.nakridlachvazky.sk, na ktorom bude prebiehať nákup tovaru;

1.6. Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty;

1.7. My sme spoločnosť FOR FAMILY s.r.o, so sídlom Rožňavská 1406/21, 831 04 Bratislava, IČO: 46161023, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel Sro, vložka č102708/B, e-mail nakridlachvazky.to@gmail.com, telefónne číslo +421 905 991 731 právnymi predpismi označovaná ako obchodník;

1.8. Objednávka je Váš návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe tovaru na diaľku;

1.9. Tovar je všetko, čo môžete nakúpiť na e-shope;

1.10. Užívateľský účet je účet zriadený na základe Vami uvedených údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného tovaru a uzavretých zmlúv;

1.11. Vy ste osoba nakupujúca v našom e-shope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci;

1.12. Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej objednávky zaslanej prostredníctvom e-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od obdržíte potvrdenie o prijatí objednávky.

 

2. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POUČENIE

2.1 Kúpa tovaru je možná len cez webové rozhranie e-shopu.

2.2 Pri nákupe tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste nám poskytli pri objednaní tovaru budeme teda považovať za správne a pravdivé. E-shop neručí za prípadné škody spôsobené v dôsledku nesprávne alebo neúplne uvedených údajov o kupujúcom. 

 

3. UZATVORENIE ZMLUVY

3.1 Zmluvu s nami je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.

3.2 Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom e-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradíte Vy. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradíte za používanie týchto prostriedkov (teda najmä za prístup k internetu), žiadne ďalšie náklady účtované nami teda nad rámec belkovej ceny nemusíte očakávať. Odoslaním objednávky súhlasíte s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.

3.3 K tomu, aby sme mohli Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby ste na e-shope vytvorili návrh objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:

a) Informácie o nakupovanom tovare (na e-shope označujete tovar, o ktorého nákup máte záujem, tlačidlom "Pridať do košíka");

b) Informácie o cene, cene za dopravu, DPH, spôsobe platby, celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia tovaru,  tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu objednávky v rámci používateľského prostredia e-shopu, pričom informácie o cene, cene za dopravu, DPH a celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného tovaru a spôsobu platby a jeho doručenia;

c) Vaše identifikačné údaje slúžiace k tomu, aby sme mohli doručiť tovar, najmä v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa;

d) V prípade Zmluvy, na základe ktorej Vám budeme tovar dodávať pravidelne a opakovane, tiež informáciu, ako dlho Vám budeme tovar dodávať.

3.4 V priebehu tvorby návrhu objednávky môžete až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby" Objednávku vytvoríte. Pred stlačením tlačidla musíte ale ešte potvrdiť Vaše oboznámenie sa a súhlas s týmito Podmienkami, v opačnom prípade nebude možné objednávku vytvoriť. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby" budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo nám.

3.5 Vašu objednávku Vám v čo najkratšom čase po tom, kedy nám bude doručená, potvrdíme správou odoslanou na Vašu e-mailovú adresu zadanú v objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie objednávky a tieto podmienky. Potvrdením objednávky z našej strany dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi nami a Vami. Podmienky v znení účinnom ku dňu objednania tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy.

3.6 Môžu nastať prípady, kedy Vám nebudeme môcť objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy tovar nie je dostupný alebo prípady, kedy objednáte väčší počet kusov tovaru, než koľko je z našej strany umožnené. Informáciu o maximálnom počte kusov tovaru Vám však vždy v rámci e-shopu vopred poskytneme a nemala by pre Vás byť teda prekvapivá. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy našu ponuku potvrdíte.

3.7 V prípade, že v rámci e-shopu alebo v návrhu objednávky bude uvedená zjavne chybná cena najmä v dôsledku technickej chyby, nie sme povinní Vám tovar za túto cenu dodať ani v prípade, kedy ste dostali potvrdenie objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii Vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy našu ponuku potvrdíte. V prípade, že našu ponuku nepotvrdíte ani v lehote 3 dní od jej odoslania, sme oprávnení od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v cene sa považuje napríklad situácia, kedy cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba či je navyše číslica, prípadne je chybne posunutá desatinná čiarka.

3.8 V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok  na zaplatenie celkovej ceny.

3.9 V prípade, že máte zriadený Užívateľský účet, môžete urobiť objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade máte ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob tvorby objednávky je však totožný, ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.

3.10 V niektorých prípadoch umožňujeme na nákup tovaru využiť zľavu. Pri zľavnených tovaroch alebo službách uvádzame vždy najnižšiu pôvodnú cenu tovaru pred zľavou, za ktorú sa tovar predával v obchodí min. 30 dní pred vyhlásením zľavnenej ceny. Cenu tovaru, ak nie je zľava uvedená priamo pri tovare, môže byť poskytnutá vo forme zľavového kupónu. Pre poskytnutie zľavy je v tomto prípade potrebné, aby ste v rámci návrhu objednávky vyplnili údaje (zľavový kupón)  do vopred určeného poľa v nákupnom košíku.  Ak tak urobíte, bude Vám tovar poskytnutý so zľavou.

 

4. UŽIVATEĽSKÝ ÚČET

4.1 Na základe Vašej registrácie v rámci e-shopu môžete pristupovať do svojho Užívateľského účtu.

4.2 Pri registrácii Užívateľského účtu je Vašou povinnosťou uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.

4.3 Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesieme za to žiadnu zodpovednosť.

4.4 Užívateľský účet je osobný a nie ste teda oprávnený umožniť jeho využívanie tretími osobami.

4.5 Váš Užívateľský účet môžeme zrušiť, a to najmä v prípade, keď ho dlhšie (obvykle 24 mesiacov) nevyužívate, či v prípade, kedy porušíte svoje povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy.

4.6 Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.

 

5. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

5.1 Cena je vždy uvedená v rámci e-shopu, v návrhu objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou pri tovare v rámci e-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky sa uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu objednávky je tiež uvedená cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.

5.2 Celková cena je uvedená vrátane DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.

5.3 Platbu celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním tovaru. Úhradu celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:

a) Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena splatná do 14 dní. (Tovar bude odoslaný po pripísaní celkovej ceny na náš bankový účet)

Údaje pre bankový prevod:

názov účtu: FOR FAMILY s.r.o. Bratislava 
Banka: Všeobecný úverová banka a.s.
Číslo účtu/ IBAN (SEPA platby): SK77 0200 0000 0042 3902 1557  (zadávajte bez medzier)
SWIFT/ BIC: GIBASKBX
variabilný symbol: číslo objednávky  

b) Kartou online. V takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu Shoptet Pay, pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány. Informácie o platobnej bráne nájdete tu. V prípade platby kartou online je celková cena splatná ihneď pri odoslaní objednávky. Službu workshopy prostredníctvom platobnej brány nie je možné uhradiť.

c) Dobierkou. V takom prípade dôjde k platbe pri doručení tovaru kuriérovi oproti odovzdaniu tovaru, prípadne na výdajnom mieste.  V prípade platby dobierkou je celková cena splatná pri prevzatí tovaru.

d) V hotovosti pri osobnom odbere. V hotovosti je možné uhradiť cenu tovaru v prípade prevzatia v našej prevádzkarni - Na krídlach vážky, Krušovská 40, 955 01  Topoľčany. V prípade platby v hotovosti pri osobnom odbere je celková cena splatná pri prevzatí tovaru.

5.4 Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení celkovej ceny a bude zaslaná na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k tovaru a dostupná v Užívateľskom účte, ak ho máte zriadený.

5.5 Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až potom, čo zaplatíte celkovú cenu a tovar prevezmete. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena zaplatená pripísaním na náš účet, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.

 

6. DORUČENIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA NÁHODNEJ SKAZY A NÁHODNÉHO ZHORŠENIA PREDMETU KÚPY

6.1 Tovar Vám bude doručený spôsobom podľa Vašej voľby, pričom môžete vyberať z nasledujúcich možností:

a) Osobný odber v našej prevádzke (kamenný obchod): Na krídlach vážky, Krušovská 40, 955 01  Topoľčany,

b) Doručenie na Vašu adresu prostredníctvom dopravnej spoločností DPD (vačšina prepravných spoločností umožňuje v prípade Vašej neprítomnosti na doručovacej adrese presmerovať balík do výdajného boxu alebo na výdajné miesto v blízkosti Vášho bydliska).

6.2 Tovar je z dôvodu licenčných podmienok Annie Sloan a Bastion Collections možné doručiť iba v rámci Slovenskej republiky, do zahraničia tovar nezasielame.

6.3 Tovar sme Vám povinní doručiť bezodkladne, obvyklá dodacia doba pre tovar na sklade je 48 hodín odo dňa uzavretia Zmluvy. Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia Vami objednaného tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného tovaru Vás budeme bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou nášho oznámenia o novom termíne doručenia tovaru je aj naša žiadosť adresovaná Vám na vyjadrenie, či trváte na dodaní Vami objednaného tovaru v novom termíne. V prípade osobného odberu na prevádzke Vás vždy o možnosti vyzdvihnutia tovaru budeme informovať prostredníctvom e-mailu, telefonicky, SMS správou a pod.

6.4 Pri preberaní tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a nám. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je Vašou povinnosťou tovar od dopravcu prevziať.

6.5 Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný tovar neprevezmete podľa predchádzajúcej vety, e-mailom Vám oznámime, kde si môžete tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo Vám tovar na základe Vašej písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy ste si mali tovar prevziať, opätovne doručíme, pričom sa zaväzujete nám uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením tovaru. V prípade, kedy porušíte svoju povinnosť prevziať tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. 6.4 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie našej povinnosti Vám tovar doručiť. Zároveň to, že tovar neprevezmete, nie je odstúpenie od Zmluvy medzi nami a Vami. Ak tovar neprevezmete ani v dodatočnej lehote, vzniká nám právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa rozhodneme predmetné právo vykonať, je odstúpenie účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie tovaru, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.

6.6 Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť nám náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.

6.7 Nebezpečie škody na tovare na Vás prechádza v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, keď tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov podľa čl. 4 týchto Podmienok, prechádza na Vás nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením tovaru.

6.8. Tovar je zasielaný kupujúcemu prostredníctvom prepravcu DPD (Direct Parcel Distribution SK s.r.o.) priamo na adresu kupujúceho, prípadne na výdajné miesto. Biosféry a riasogule sú vylúčené z prepravy prepravcom, tento tovar je možné prevziať iba osobne, prípadne iným obdobným spôsobom na základe dohody obchodníka a kupujúceho. 

6.9. Prepravné a balné je účtované sumou 4,90 €. V prípade platby dobierkou je účtovaný poplatok 1,00 €. Ak hmotnosť balíka presahuje hmotnosť 30 kg alebo sa jedná o atypický tovar, bude cena za doručenie tovaru dohodnutá individuálne a musí byť odsúhlasená zo strany predávajúceho aj kupujúceho.

6.10. V prípade, ak celková suma objednávky presiahne 100 €, prepravné a balné nebude účtované (cena prepravného a balného je v tomto prípade 0 €). Táto zľava z prepravného a balného však môže byť v odôvodnených prípadoch (zvýšené náklady na prepravu z dôvodu špecifickej objednávky) zo strany obchodníka zrušená, pričom o tejto skutočnosti bude kupujúci informovaný bez zbytočného odkladu. Cena prepravného a balného bude v takomto prípade určená vzájomnou dohodou.

 

7. DARČEKOVÉ POUKÁŽKY

7.1. Darčekové poukážky je možné zakúpiť osobne v kamennej predajni Na krídlach vážky, Krušovská 40, 955 01 Topoľčany, alebo objednať prostredníctvom e-shopu   www.nakridlachvazky.sk (ak je tento tovar v danom čase dostupný). V prípade zakúpenia poukážky cez internetový obchod bude poukážka vrátane jedinečného kódu poukážky zaslaná na email kupujúceho po pripísaní ceny poukážky na náš bankový účet.

7.2. Hodnota poukážok je 20, 30, 50 alebo 100 €. Hodnota uvedená na darčekovej poukážke bude odpočítaná z celkovej ceny nasledujúceho nákupu. V prípade použitia poukážky prostredníctvom nákupu v e-shope zadajte kód poukážky do príslušnej kolonky pri odosielaní Vašej objednávky, hodnota poukážky bude odpočítaná automaticky. Po použití kódu sa poukážka stáva neplatnou. Poukážku je nutné uplatniť celú, pri jednom nákupe, poukážku nemožno využiť na viac nákupov.

7.3. Platnosť darčekovej poukážky je obvykle 1 rok od jej zakúpenia. Platnosť sa na základe dohody medzi predávajúcim a kupujúcim môže upraviť. Po vypršaní doby platnosti darčekovej poukážky sa poukážka stáva neplatnou.

7.4. Darčeková poukážka je nevratná a nemožno ju vymeniť za hotovosť. 

7.5. Pri tovare, na ktorého nákup bola použitá darčeková poukážka, Vám bude pri vrátení tovaru (v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy alebo v prípade oprávnenej reklamácie) vrátená suma prostredníctvom náhradnej darčekovej poukážky v rovnakej hodnote. Darčekovú poukážku nie je možné uplatniť na nákup nových darčekových poukážok.

 

PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY/ VYTÝKACIE KONANIE (REKLAMAČNÝ PORIADOK)

 

8.1. Úvodné ustanovenie k vytýkaciemu konaniu (zodpovednosti za vady)

8.1.1 Zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.

8.1.2 Zodpovedáme za vady, ktoré má tovar pri jeho prevzatí. Pri použitom tovare nezodpovedáme za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedáme za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.

8.1.3 Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia tovaru z Vašej strany.

8.1.4 Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru z Vašej strany.

8.1.5 Vaše práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatníte v záručnej dobe. Avšak práva zo zodpovednosti za vady pri tovare, ktorý sa rýchlo kazí, musíte uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak Vaše práva zaniknú.

8.2 Zaručujeme, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru podľa čl. 7 Podmienok je tovar bez vád, najmä, že:

a) má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré sme pri popise tovaru uviedli, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu tovaru očakávať;

b) je vhodný na účely, ktoré sme uviedli alebo na účely, ktoré sú pre tovar tohto typu obvyklé;

c) zodpovedá akosti alebo vyhotoveniu dohodnutej vzorky, ak bola kvalita alebo vyhotovenie stanovené podľa vzorky;

d) je v zodpovedajúcom množstve a hmotnosti;

e) spĺňa požiadavky na neho kladené osobitnými právnymi predpismi;

f) nie je zaťažené právami tretích strán.

8.3 Podmienky uplatnenia vytknutia vady (práva zo zodpovednosti za vady)

8.3.1 Ak je Vám tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, žiadame Vás, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle 0905 991 731 alebo e-mailom na nakridlachvazky.to@gmail.com. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) ste povinný bez zbytočného odkladu uplatniť vytknutie vady tovaru spôsobom podľa bodu 8.4.1. nižšie. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, nebudeme prihliadať.

8.3.2 Právo vytknutia vady ste povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 8.4.1. nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo ste vadu na tovare zistili, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.

8.3.3 Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady tovaru a vady spôsobené mechanickým poškodením. Právo zo zodpovednosti za vady nemôžete uplatniť najmä na vady spôsobené opotrebením, mechanickým poškodením, používaním tovaru v nevhodných podmienkach a pod.

8.3.4 Nie ste oprávnený uplatniť si právo vytknutia vady v prípade, ak ste o vade vedeli pred prevzatím tovaru, resp. sme Vás na ňu upozornili alebo Vám z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z ceny tovaru.

8.4 Uplatnenie práva vytknutia vady (práva zo zodpovednosti za vady)

8.4.1 V prípade, že bude mať tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa čl. 2, môžete nám takú vadu oznámiť a uplatniť právo vytknutia vady (teda tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, príp. doporučeného listu na našu adresu: Na krídlach vážky, Krušovská 40 , 955 01 Topoľčany, prípadne osobne v našej prevádzkarni. Pre reklamáciu môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Podmienok.

8.4.2 Vo Vašom oznámení, ktorým si uplatňujete právo vytknutia vady uveďte predovšetkým popis vady tovaru a Vaše identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý mate záujem dostať vyrozumie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uveďte, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bode 8.5.4. až 8.5.8., si uplatňujete.

8.4.3 Pri uplatnení vytknutia vady nám predložte aj doklad o kúpe tovaru (faktúru, príp. pokladničný blok), a to za účelom preukázania jeho kúpy u nás, inak nie sme povinní Vašu reklamáciu uznať.

8.4.4 Za deň začatia vytýkacieho konania považujeme deň doručenia chybného tovaru spolu s príslušnými dokladmi (podľa bodu 8.4.3). V prípade, ak je Vaše podanie, ktorým si uplatňujete reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si od Vás vyžiadame doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia Vášho doplneného podania.

8.4.5 Ak nedoplníte podané vytknutie vady v zmysle bodu 8.4.4. tohto článku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia Našej výzvy podľa bodu 8.4.4 tohto článku, budeme považovať Vaše podanie za neopodstatnené.

8.5 Vybavenie vytknutia vady (reklamácie)

8.5.1 Na základe Vášho rozhodnutia vytknúť vadu tovaru alebo skužby, ktoré Vám vyplýva z Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode 8.5.4. až 8.5.8.), určíme spôsob vybavenia vytknutia vady ihneď, spotrebiteľovi bezodkladne poskytneme doklad o vytknutí vady produktu v ktorom v zložitejších prípadoch určíme primeranú lehotu na vybavenie reklamácie. 

8.5.2 Po určení spôsobu vybavenia vytknutia vady, vybavíme reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch môžeme reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia vytknutia vady. Po uplynutí lehoty na vybavenie vytknutia vady máte právo od Zmluvy odstúpiť alebo máte právo na výmenu tovaru za nový tovar, ak je to možné. V prípade zamietnutia vytknutia vady zo strany obchodníka má spotrebiteľ právo poskytnúť tovar (produkt) na odborné posúdenie akreditovanej osobe. V tomto prípade je spotrebiteľ povinný bez zbytočného odkladu oznámiť obchodníkovi meno osoby, u ktorej si dal tzv. kontrolný posudok vyhotoviť. Náklady na takéto odborné posúdenie znáša obchodník iba v prípade, ak kontrolný posudok potvrdil vadu tovaru alebo produktov. Ak akreditovaná osoba potvrdí svojim posudkom vadu tovaru, obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vzniknutú vadu tovaru.

8.5.3 O vybavení vytknutia vady Vám bude vydaný písomný doklad  a o jej vybavení Vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu, telefonicky, SMS správou a pod. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašleme Vám opravený tovar alebo tovar vymeníme za nový tovar alebo Vám vrátime kúpnu cenu tovaru, ak sa nedohodneme inak.

8.5.4 Ak ide o odstrániteľnú vadu tovaru, máte právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu tovaru odstránime bez zbytočného odkladu.

8.5.5 Namiesto odstránenia vady môžete požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak nám tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

8.5.6 Namiesto odstránenia vady tovaru môžeme vždy vymeniť chybný tovar za bezchybný, ak Vám to nespôsobí závažné ťažkosti.

8.5.7 Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby ste tovar mohli riadne užívať ako tovar bez vady, máte právo na výmenu tovaru alebo máte právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva Vám prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

8.5.8 Ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré ale nebránia riadnemu používaniu tovaru, máte právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

8.5.9 Vytknutie vady (reklamáciu) vybavíme odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.

8.6 Uplatnenie práv vytknutia za vady sa riadi ustanoveniami  Občianskeho zákonníka, zákonom O ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a zákonom O ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).

8.7 Ak si uplatníte vytknutie vady (reklamáciu tovaru):

Obchodník nemá povinnosť zasielať vadný tovar (produkt) na odborné posúdenie tretej osobe, na zamietnutie reklamácie postačuje odôvodnenie zo strany obchodníka.

8.8 V prípade, že ste podnikateľom, je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia tovaru.

8.9 V prípade, že ste spotrebiteľ, máte právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri spotrebnom tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru.

8.10 Týmto sme Vás riadne poučili o Vašich  právach, ktoré Vám vyplývajú z § 622 a z § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Uzatvorením Zmluvy potvrdzujete, že ste mali možnosť prečítať si podmienky reklamácie tovaru.

 

9. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

9.1 K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi spotrebiteľom a obchodníkom  od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.

9.2 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Zmluvy uzavretej na diaľku aj bez udania dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby alebo uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na naše adresy uvedené pri našich identifikačných údajoch). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 2

9.3 Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:

a.) poskytnutie služby, ak začalo alebo došlo k úplnému poskytnutiu služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
 

b) predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôžeme ovplyvniť a ku ktorému môže  dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy;

c) predaj tovaru, ktorý bol zhotovený podľa Vašich osobitných požiadaviek, ktorý bol vyrobený pre Vás na mieru alebo tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa;

d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze a tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;

e) predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;

f) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo k porušeniu pôvodného obalu;

g) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale;

h) poskytovanie elektronického obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vašim predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a My sme Vám oznámili, že nemáte právo na odstúpenie od Zmluvy.

9.4. Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku.

9.4.1 Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom. To neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

9.4.2 Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku  znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám.
 
9.4.3 Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zlého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo nám tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.
 
9.4.4 Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je poskytnutie služby. Spotrebiteľovi nevznikajú žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.

 

9.5. Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku.

9.5.1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
 
9.5.2 Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
 
9.5.3. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 9.5.1 pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi. To neplatí, ak obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Tovar nám prosím vracajte čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu na adresu prevádzky Na krídlach vážky, Krušovská 40, 955 01 Topoľčany. Tovar nezasielajte na dobierku, takáto zásielka nebude prebraná.
 
9.5.4 Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 9.5.1 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne dodatočné poplatky.
 
9.6 My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili dodanie tovaru, príp. z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého nášho úsilia, nebolo možné Vám tovar dodať v primeranej lehote. V týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú platbu za tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú celkovú cenu za tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom akým ste celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
 

9.7 Od Zmluvy sme oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať.

 

10. PODÁVANIE PODNETOV A SŤAŽNOSTÍ

10.1 Ako spotrebiteľ ste oprávnení podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu nakridlachvazky.to@gmail.com.

10.2 O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.

10.3 Orgánom dozoru e-shopu je Inšpektorát  Slovenskej  obchodnej  inšpekcie  so  sídlom  v Bratislave pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/ A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, Odbor výkonu dozoru, tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, fax č. 02/58 27 21 70, email: ba@soi.sk. Orgánom dozoru pre kamennú predajňu je Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Nitre pre Nitriansky kraj, Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1, Odbor výkonu dozoru, tel. č. 037/772 02 16, fax č. 037/772 00 24, email: nr@soi.sk

10.4 Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojní s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti môžete podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

 

11. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU SO SPOTREBITEĽMI

11.1 Máte právo obrátiť sa na nás so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na email nakridlachvazky.to@gmail.com, ak nie ste spokojní so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).

Subjekt návrh preskúma, aby zistil, či môže začať ARS alebo či návrh odmietne na základe dôvodov, ktoré má stanovené v pravidlách ARS. O odmietnutí subjekt spotrebiteľa informuje. Po začatí ARS subjekt kontaktuje obe strany sporu a snaží sa spor medzi nimi vyriešiť tak, aby boli dodržané práva dotknutých osôb. Pri ARS subjekt v záujme čo najrýchlejšieho vyriešenia sporu oslovuje strany sporu najmä elektronicky alebo telefonicky. Subjekt by mal spor vyriešiť do 90 dní (pri zložitých prípadoch je možné predĺženie lehoty). Cieľom ARS je nájsť kompromisné riešenie pre obe strany sporu a dopomôcť im tak k uzavretiu súkromnoprávnej dohody.

11.2 Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

11.3 Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.

11.4 Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

 

12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

12.1 Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená v našich identifikačných údajoch. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.

12.2 Zmluvu je možné meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene Vás však budeme informovať iba v prípade, že máte vytvorený Užívateľský účet (aby ste túto informáciu mali v prípade, že budete objednávať nový tovar, zmena však nezakladá právo výpovede, keďže nemáme uzatvorenú Zmluvu, ktorú by bolo možné vypovedať), alebo Vám na základe Zmluvy máme dodávať tovar pravidelne a opakovane. Informácie o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľ od Vás do 14 dní od zaslanie informácie o zmene nedostaneme výpoveď uzatvorenej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď podáte, činí 2 mesiace.

12.3 V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme my aj Vy právo od Zmluvy odstúpiť.

12.4 Prílohou Podmienok je vzorový formulár pre vytýkacie konanie (reklamáciu) a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.

12.5 Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostanete e-mailom a budete teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.

12.6 Na našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

12.7 Vo veciach, ktoré nie sú v týchto Obchodných podmienkach a vytýkacom konaní výslovne upravené sa uplatní príslušné ustanovenie Zákona o ochrane spotrebiteľa, Občianskeho zákonníka, Zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov alebo iné súvisiace všeobecne záväzné právne predpisy.

12.8. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 1.7.2024.  Platné a účinné znenie Obchodných podmienok a Reklamačného poriadku je kupujúcemu k dispozícii na predajnom mieste predávajúceho.

 V Topoľčanoch dňa 1.7.2024

FOR FAMILY s.r.o. v zast. Ing. Miroslava Sujová

 


 

Príloha č.1   Reklamačný protokol

Príloha č.2  Odstúpenie od Zmluvy uzatvorenej na diaľku

Príloha č.3  Obchodné podmienky a vytýkacie konanie (reklamačný poriadok)